• Inclusief Prepaid simkaart (Geen abonnementskosten)
  • Nederlandse app (Volledig Nederlandse taal)

Connect Move

Review Connect Move door logo
01/02/2022

JustJaydie review 'one2track Move GPS horloge voor kinderen'

Mijn dochter Jaydie is best een wijsneus voor haar leeftijd en wil eigenlijk al geruime tijd alleen naar buiten. Zij was daar al aan toe, maar wij als ouders nog niet. We wonen net aan de drukke kant van de wijk. De school en speeltuinen, waar de meeste kinderen spelen, zitten aan de andere kant van een hoofdweg waar best hard gereden wordt.
We hebben het vooruit geschoven met de belofte dat we het er over gingen hebben als ze in groep 3 zat.
Inmiddels zit ze in groep 3 en onlangs kwam ze thuis met “DE OPLOSSING” voor ons.

”Mam! Weet je nog dat je zei dat als ik in groep 3 zat we het zouden gaan hebben over alleen buiten spelen?! Een meisje uit mijn klas heeft een smartwatch, superhandig! We waren laatst met haar aan het spelen toen ik bij een vriendinnetje aan het spelen was en haar mama kon haar gewoon bellen om te vragen waar ze was. En zij kon haar mama ook bellen en laten weten dat alles goed was. Als ik die nu ook een heb, dan weet je altijd waar ik ben en hoef je je geen zorgen meer te maken. Handig toch?”

Dat klonk inderdaad wel handig. Ik besloot om me er in te gaan verdiepen en dook in de wereld van de smartwatches en gps horloges. Maar oei, je hebt zoveel verschillende, welke is nu prettig? Ik nam contact op met de moeder van het klasgenootje en die vertelde dat ze de One2Track Connect Go had en daar erg tevreden over was. Zo kwam ik bij de site van One2Track uit.
Wat me direct erg aansprak was dat hun een Nederlands bedrijf zijn met al vele jaren een goede service en betrouwbare kwaliteit. Ook maken zij gebruikt onze hun eigen betrouwbare Nederlandse app, online GPS platform én hun eigen GSM prepaidnetwerk (via KPN). Dit GSM netwerk heeft een strenge beveiliging waardoor onbekende en anonieme nummers het horloge nooit kunnen bellen. De simkaart heeft een anti-diefstalbeveiliging, zodat misbruik van de simkaart bij diefstal van het horloge niet mogelijk is. Ze besteden veel aandacht aan databeveiliging en dat vind ik als ouder toch wel een heel prettig en veilig idee. Je moet er niet aan denken dat iemand anders via een smartwatch contact met je kind zou kunnen leggen. De keuze was gemaakt en nu mogen wij hun nieuwste model de One2Track Connect Move SE gaan testen en reviewen.

One2Track heeft een ruime collectie aan GPS horloges zowel voor oudere als GPS Horloges voor kinderen. Alhoewel de kinderen praten over een smartwatch is dat eigenlijk niet de correcte benaming en dat vind ik als ouder wel een voordeel. One2Track heeft GPS horloges. Er zitten geen games en apps etc op, maar dat hoeft van mij ook niet want achter een schermpje zitten gebeurd binnen al genoeg. Buiten mag er lekker gespeeld worden met elkaar.

Voor de kinderen hebben ze ronde en vierkante modellen. De Connect Go die ook erg populair is, is vierkant en heeft o.a een iets langere accuduur en het nieuwste model de Connect Move is rond waardoor het prettig zit voor kinderen onder de 7 jaar en heeft ook een trilfunctie. De Connect Move SE die wij mochten ontvangen is de uitvoering van de Move met andere kleurtjes om uit te kiezen. Voor de rest heeft hij dezelfde functionaliteiten als de Move. Ze worden allemaal geleverd met een prepaid sim en gaan ongeveer 3-4 dagen mee op een volle accu.

Installeren is heel erg makkelijk. Je download de bijbehorende app van One2Track op je telefoon, die heb je altijd nodig om contact te maken met het horloge van je kind. Je maakt een account aan en koppelt de simkaart, alles wijst zich vanzelf. De app is overzichtelijk en prettig in gebruik. Middels de app kan je ook je prepaid kaartje opwaarderen via Ideal en het verbruik zien. De kosten zijn erg transparant en met b.v 20 euro kan je erg lang doen, afhankelijk van hoe vaak je belt en je het signaal laat verversen.
Ook kan je via de app het horloge uitzetten. Dat kan niet via het horloge zelf, wat ook wel prettig is, want dat betekend dat je kind dit niet stiekem zou kunnen doen.
In de app zie je een kaart waarmee je nauwkeurig kan zien waar je kind zich bevindt. Je kan gemakkelijk wisselen tussen satelliet- en straat zicht. Ook kan je daarmee zelf navigeren naar waar je kind is, wat natuurlijk erg handig is als je bijvoorbeeld op vakantie bent of op plekken waar je minder bekend bent.

Lees verder in het complete en uitgebreide blog op de website van Justjaydie

9.2

91 beoordelingen in de laatste 12 maanden 92% beveelt ons aan