One2track logo
  • Werkdagen vóór 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • 24 maanden garantie
  • Werking in heel Europa
  • Inclusief Prepaid simkaart (Geen abonnementskosten)
  • Nederlandse app (Volledig Nederlandse taal)
Nieuwe prepaidtarieven 2022
Eigenaar en founder
03/11/2021

Nieuwe prepaidtarieven 2022

Als gevolg van prijsstijgingen welke wij via onze (netwerk) leveranciers doorberekend krijgen, zullen wij per 1 januari 2022 een kleine aanpassing doen in onze prepaidtarieven. De tarieven voor bellen en data zullen niet wijzigen. De vaste gebruikersfee voor het gebruik van de GPS systemen, apps en het onderhoud van de systemen wordt verhoogd van €1,- naar €1,15. Een verhoging van €0,15 per maand.

Wat is die gebruikersfee precies?

One2track rekent een vast bedrag per maand voor het gebruik en onderhoud van haar GPS systemen, apps en platformen. Dit bedrag wordt automatisch op het prepaidtegoed ingehouden. Deze gebruikersfee was in 2021 een bedrag van €1,- en wordt nu aangepast naar €1,15. Een verhoging van €0,15.

Wat krijg je als klant concreet voor die gebruikersfee?

De gebruikersfee wordt door one2track gebruikt om de volgende services te verlenen:

  • Google licenties en positionerings API’s van Google, hierdoor kan jouw horloge onbeperkt en zo zuiver mogelijk zijn positie bepalen (ook binnenshuis).

  • Veilige opslag van jouw data en die van jouw kind volgens de laatste Europese normeringen (NEN certificering) in het datacentrum in Apeldoorn.

  • Optimale performance van systemen; wij gebruiken glasvezelnetwerken voor communicatie tussen app en horloge waardoor commando's en positieverversing betrouwbaar en snel verloopt. Glasvezel is veel sneller dan normale koperleidingen maar is helaas ook iets duurder.

  • Huur van het 06 nummer van de simkaart; KPN rekent ons een vaste prijs voor het gebruik van het 06 nummer van het horloge.

  • Betrouwbaarheid van het GSM netwerk; operator KPN garandeerd ons een 99,6% 'priority' bereikbaarheid van de GPS horloges. Voor het gebruik van deze A-klasse KPN infrastructuur betalen wij een vast bedrag per simkaart per maand aan KPN. Met name deze bijdrage is door KPN verhoogd voor 2022.

  • Met regelmaat nieuwe functies en app-updates; als gebruiker ontvang je een aantal keer per jaar app updates waarin nieuwe functies verwerkt zijn.

  • Een goed en snel bereikbare telefonische helpdesk in geval van technische ondersteuning.

Ik betaal al voor het gebruik van bellen en data op de simkaart, waarom dan nog een gebruikersfee?

Gezien de omvang van de kosten van deze achterliggende systemen en services is het niet mogelijk om deze kosten uit de opbrengst van de data- en beltarieven van de horloges te halen. Dit komt omdat deze (in tegenstelling tot normale smartphones) juist heel weinig data en belminuten verbruiken.

Een horloge gebruikt gemiddeld ongeveer €0,30 aan data per maand en afhankelijk van het belgedrag van kinderen gemiddeld €0,50 - €1,00 aan belminuten per maand. De marge op dit verbruik (na aftrek van de KPN tarieven) is onvoldoende om de systeemkosten mee te dekken.

Wij hopen op jullie begrip voor deze aanpassing. Mede door deze (kleine) aanpassing kunnen wij in 2022 ons bedrijf gezond houden én kunnen wij de producten, services en kwaliteit blijven leveren zoals jullie van ons gewend zijn.

Heb je toch nog aanvullende vragen over deze aanpassing? Onze klantenservice beantwoord deze uiteraard graag,

 

9.2

91 beoordelingen in de laatste 12 maanden 92% beveelt ons aan