One2track logo
  • Werkdagen vóór 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • 24 maanden garantie
  • Werking in heel Europa
  • Inclusief Prepaid simkaart (Geen abonnementskosten)
  • Nederlandse app (Volledig Nederlandse taal)
Introductie vernieuwd prepaidsysteem
Eigenaar en founder
08/02/2020
updatestech

Introductie vernieuwd prepaidsysteem

Vanaf 1 februari hebben wij een vernieuwd prepaidsysteem. Dit brengt een groot aantal verbeteringen met zich mee. Alle prepaidfunctionaliteiten zijn ondergebracht in de vernieuwde one2track app, hierdoor is er geen aparte app meer nodig voor het opwaarderen. Daarnaast hanteren wij nu één totaal prepaidsaldo in plaats van losse bundels én zijn de tarieven verlaagd. Met deze stap kunnen wij een compleet concept leveren waar product en GSM volledig met elkaar geintegreerd zijn.  

De afgelopen 10 maanden heeft ons technischteam hard gewerkt aan de ontwikkeling van dit nieuwe prepaidsysteem. In samenwerking met het bedrijf VoiceWorks in Almere is er een koppeling opgezet met het KPN netwerk. Dit betekent dat onze nieuwe simkaarten rechstreeks verbonden zijn op het KPN netwerk en niet meer 'roamen'. Dit zorgt voor veel hogere responsetijden in data en bellen én KPN geeft een beschikbaarheid van 99,8% op het gebruik van haar netwerk. De one2track app is aangepast en heeft een compleet nieuwe prepaidinterface gekregen voor deze nieuwe simkaarten. Opwaarderen en inzicht in verbruik is nu heel overzichtelijk te vinden in de app.

shot 4 prepaidoverzicht one2track GPS horloges voor kinderen       Opwaardeermodule one2track app     opwaardeerscherm one2track


Werking nieuwe prepaidsysteem

Iedere simkaart heeft een prepaidtegoed dat vanuit de one2track app opgewaardeerd kan worden. Het horloge gebruikt het prepaidtegoed om te kunnen bellen en om via de internetverbinding positie/status informatie en berichten te kunnen versturen (circa €0,01 per dag). Daarnaast belasten wij eenmaal per 30 dagen een bedrag van €0,99 voor het gebruik van de apps, gebruik van het KPN netwerk en de Google positionerings licencies. Deze €0,99 wordt automatisch op het prepaid saldo in mindering gebracht. Is het prepaidsaldo van de simkaart opgebruikt dan stoppen de services en worden ook de gebruikskosten niet meer in mindering gebracht. Het ID nummer van het horloge, het prepaidsaldo en de simkaart is onbeperkt geldig, mits het prepaid saldo positief is. Is het prepaidsaldo opgebruikt, dan heeft u 3 maanden de tijd om opnieuw op te waarderen. Doet u dit niet dan zal de simkaart vervallen en kunt u op een later moment een nieuwe simkaart aankopen via onze webshop.

Nieuwe tarieven Nederland 2020:

Uitgaande gesprekken binnen Nederland: €0,0033 per seconde (zonder starttarief.)

Inkomende gesprekken binnen Nederland: Geen belasting van het prepaidsaldo.

Dataverbruik binnen Nederland: €0,13 per MB (gemiddeld gebruik 100kb = €0,01 per horloge per dag). 

Tarieven Europa 2020:

Uitgaande gesprekken binnen Europa: vanaf het horloge: €0,0033 per seconden met een minimum van 30 seconden.

Inkomende gesprekken binnen Europa: Geen belasting van het prepaidsaldo.

Data binnen Europa: €0,13 per MB (gemiddeld gebruik 100kb = €0,01 per horloge per dag).

 

Vernieuwde beveiliging simkaarten

Tot slot hebben wij de beveiliging van de simkaarten verbeterd. Alle simkaarten zijn voorzien van een diefstalbeveiliging. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de simkaart te misbruiken bij diefstal van het horloge. Een dief heeft in feite helemaal niets aan de simkaart en het horloge.

 

Overstapservice voor bestaande klanten

Speciaal voor bestaande klanten die gebruik willen maken van het nieuwe prepaidsysteem bieden wij de mogelijkheid om gratis een nieuwe simkaart aan te vragen. Neem in dat geval even contact op met de klantenservice via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Zij kunnen direct controleren of uw bestaande horloge geschikt is om met de nieuwe simkaart te werken.

 

Meer nieuws?

 

9.2

91 beoordelingen in de laatste 12 maanden 92% beveelt ons aan