Afgelopen week hebben wij een grote update uitgevoerd op ons GSM netwerk en de One2mobile Simkaarten. Met dit nieuwe aangepaste GSM netwerk is het mogelijk om nog snellere responsetijden te halen op zowel bellen als data van het horloge. Op deze manier zijn wij continu onze systemen en netwerken aan het verbeteren zodat one2track kwalitatief en technisch altijd voorop loopt in de markt! 

Inmiddels is de migratie van het GSM systeem succesvol afgerond en zijn de updates verzonden naar de horloges. U kunt dit gemerkt hebben doordat de horloges de afgelopen week niet altijd bereikbaar zijn geweest. De eerste resulaten van de migratie zijn echter bijzonder positief. Zo is bellen ├ęcht realtime geworden en zijn de data responsetijden bijzonder goed.

In de volgende fase van het 'verbetertraject' gaan wij de GPS server en databases verhuizen naar Amsterdam. Momenteel wordt er achter de schermen hard gewerkt om dit technisch voor te bereiden. Conform planning gaan wij de switch maken in februari van 2018. Het grote voordeel hiervan is dat dataopslag netjes binnen onze landsgrenzen komt te liggen. Hiermee voldoen wij maximaal aan de vereiste uit de nieuwe privacywetgeving. Klanten gaan dit vooral merken aan hoge laadsnelheden binnen de one2track app (de dataverbindingsafstand naar Amsterdam is technisch heel kort).

Is uw horloge na de migratie van afgelopen week niet meer online gekomen? 

Wij zien dat 99% van alle toestellen succesvol omgezet zijn. Toch kan het in een sporadisch geval voorkomen dat een installatie op een horloge om welke reden dan ook niet goed gegaan is. In dit geval mist het toestel de juiste APN instellingen en wil nog inloggen op het oude netwerk. Om dit te verhelpen kunt u even onderstaande procedure volgen. Lukt dit niet? Dan staat onze klantenservice natuurlijk voor u klaar om u op afstand te helpen hierbij.

1. Controleer of u nog voldoende datategoed op uw Simkaart hebt. Is dit het geval, zet dan het horloge aan en zorg dat er voldoende netwerkbereik is. U ziet dit door de netwerkstreepjes in de linker bovenhoek van het toestel. Een rood verbodsteken betekent geen bereik. Door de Simkaart update kan het even duren (5 minuten) voordat het horloge bereik krijgt. Duurt het langer, loop dan met het horloge even naar een andere plaats in huis zodat het horloge wel bereik krijgt.

2. Open uw one2track app en ga naar 'horloge functies'. Hier komt u door op de 4 blokjes rechts bovenin de app te drukken. Vervolgens kiest u 'instellingen' en 'horloge instellingen'. In de functielijst ziet u de optie 'Wijzig apparaat wachtwoord'. Open deze functie en schrijf het 6 cijferige apparaat wachtwoord van uw horloge op. Staat hier geen 6 cijferige code maar 'bijvoorbeeld 000000' dan is het standaard wachtwoord nog van toepassing. Dit wachtwoord is dan 123456. 

aanpassen systeemwachtwoord

4. Open nu de SMS functie op uw Smartphone en stuur een SMS naar het 00316 nummer van het horloge met de tekst: pw,123456,apn,chili,,,26006#  . U gebruikt hier overal kleine letters en geen spaties in de SMS tekst. Belangrijk! Op de plaats van '123456' vult u het apparaat wachtwoord in dat u zojuist hebt opgeschreven vanuit de app.

5. Wacht 10 minuten (om er zeker van te zijn dat de SMS is aangekomen) en schakel het toestel dan uit en opnieuw aan. De nieuwe APN instellingen zijn nu van kracht en het toestel moet weer online komen.

 

 

Meer nieuws?