Als gevolg van een update op onze simkaarten op 20 december jl hebben wij gezien dat sommige horloges (2-5%)  moeite heeft om de update te verwerken. Het resultaat is dat het horloge geen netwerkbereik meer kan krijgen. Onze engineers zijn bezig om uit te zoeken wat de oorzaak hiervan is. Heeft u een horloge dat zelfs langer dan een uur na een herstart niet zijn netwerk kan vinden, dan kunt u eventueel handmatig de update doen. Belangrijk! Het niet online komen kan ook te maken hebben met een tekort aan databundel. Controleer daarom eerst of u nog voldoende datategoed op de simkaart hebt staan via www.mijn.one2mobile.com

 

Gebruikers met een Iphone:

1. Zet het horloge uit door de powerknop 5 seconden ingedrukt te houden en haal de simkaart uit het GPS horloge en stop deze in de Iphone. De simkaart kan kleiner uitgedrukt worden en later weer op het oude formaat teruggedrukt worden.

2. Ga in de Iphone naar de optie 'instellingen'.

3. Kies binnen instellingen voor de optie 'Mobiel netwerk'.

4. Kies voor de optie 'Simapps'

5. Kies binnen 'Simapps' voor de optie 'Settings'.

6. Kies vervolgens 'Country' en hierbinnen voor de optie 'Global'. De Iphone gaat nu netwerk zoeken en moet KPN of Vodafone vinden.

7. Na ongeveer 30 sconden zal het bereik weer wegvallen en geeft de Iphone 'no service' aan.

8. Ga binnen de optie 'Country' nu naar de optie 'ORIS'. Zijn de updates goed geinstalleerd, dan ziet u dat de Iphone GSM bereik op KPN of Vodafone netwerk krijgt. Komt dit bereik niet, herhaal dan bovengenoemde stappen.

Hierna kan de simkaart weer terug worden gezet in het horloge. Start het horloge weer op door de powerknop ingedrukt te houden. Deze actie is slechts eenmalig, na het vinden van het juiste netwerk kan dit niet meer voorkomen.

Tip voor gebruikers van de Connect Touch: De simkaart kan worden losgehaald door deze eerst naar binnen te drukken. Er wordt een klik gevoeld. De kaart klikt dan naar buiten.Terugplaatsen volgens onderstaande afbeelding:

Afbeelding hoe simkaart plaatsen

 

Gebruikers met een Android telefoon:

1. Zet het horloge uit door de powerknop 5 seconden ingedrukt te houden en haal de simkaart uit het GPS horloge en stop deze in een Android telefoon. De simkaart kan kleiner uitgedrukt worden en later weer op het oude formaat teruggedrukt worden.

2. Zoek naar de app 'Sim toolkit' die automatisch in het app overzicht van de smartphone wordt geplaatst.

3. Open de 'Sim toolkit' app en kies voor de optie 'Country'

4. Kies hierbinnen voor de optie 'Global', de smartphone gaat nu netwerk zoeken en moet KPN of Vodafone vinden.

5. Na ongeveer 30 seconden zal het bereik weer wegvallen en geeft de smartphone 'No Service' aan.

6. Ga binnen de optie 'Country' nu naar de optie 'ORIS' . Zijn de updates goed geinstalleerd. dan ziet u dat de  Smartphone bereik op KPN of Vodafone netwerk krijgt. Komt dit bereik niet, herhaal dan bovengenoemde stappen.

Hierna kan de simkaart weer terug worden gezet in het horloge. Start het horloge weer op door de powerknop ingedrukt te houden. Deze actie is slechts eenmalig, na het vinden van het juiste netwerk kan dit niet meer voorkomen.

 

Tip voor gebruikers van de Connect Touch: De simkaart kan worden losgehaald door deze eerst naar binnen te drukken. Er wordt een klik gevoeld. De kaart klikt dan naar buiten.Terugplaatsen volgens onderstaande afbeelding:

Afbeelding hoe simkaart plaatsen